مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 10:362023-02-12سياسي

بهره برداری از 3 سد بزرگ گیلان تا دو سال آینده


مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به ساخت سه طرح نیمه تمام و مهم تامین منابع آب استان در شرق و غرب و جنوب گیلان، گفت: سد پلرود و سد شفارود و سد دیورش در حال ساخت بوده و برنامه ریزی شده تا دو سال آینده به بهره برداری برسند.

- وحید خرمی در گفت وگو با ایسنا سد آیت الله بهجت(ره) شهربیجار را یکی از سازه های مهم استان گیلان دانست و اظهار کرد: سد شهربیجار و تاسیسات خط انتقال از این سد به تصفیه خانه اصلی و بزرگ رشت و خطوط انتقال آن به سایر شهرهای استان از مهم ترین پروژه های تامین آب با کیفیت برای بخش بزرگی از جمعیت استان گیلان بوده است.

وی منبع آبی سد شهربیجار را جزو با کیفیت ترین آب ها در سطح کشور دانست و افزود: در حال حاضر 300 حلقه چاه و 454 ایستگاه پمپاژ داریم و بیش از 900 پمپ برای فصل کشاورزی روشن می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، با اشاره به احداث و بهره برداری از چهار سد لاستیکی در استان، عنوان کرد: این سدها بخشی از آب کشاورزی را تامین و به تقویت چاه ها کمک می کنند؛ همچنین دو سد لاستیکی دیگر هم اینک به سرانجام و به مرحله آبگیری رسیده است.

خرمی با بیان اینکه فاز اضطراری تصفیه خانه طول لات رودسر آماده بهره برداری است، خاطرنشان کرد: بهره برداری کامل از این تصفیه خانه با تکمیل سد مخزنی پلرود است؛ همچنین مخزن 10 هزار مترمکعبی آستانه اشرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 3 سد بزرگ گیلان تا دو سال آینده

بهره برداری از 3 سد بزرگ گیلان تا دو سال آینده